Case study: Bobo-Jelly

O firmie Bobo-Jelly

BOBO-JELLY to polska, prężnie rozwijająca się marka, działająca w branży cukierniczej.
To jeden z największych w Polsce producentów żelek, w których znajdują się witaminy tzw. suplementy diety nie tylko dla dzieci, ale dla każdej grupy wiekowej.

Znakiem rozpoznawczym dla produktów firmy BOBO-JELLY jest niepowtarzalny smak uzyskany z naturalnych składników w połączeniu ze sprawdzonymi i tradycyjnymi recepturami.
Wachlarz oferowanych smaków i kształtów żelek jest naprawdę zdumiewający. Firma ma wysoko postawioną poprzeczkę, ponieważ współpracuje w zakresie wytwarzania wyrobów z największymi firmami farmaceutycznym w Polsce.

Wyzwania – sytuacja wyjściowa

Firma BOBO-JELLY w ramach dynamicznego rozwoju potrzebowała wdrożenie zintegrowanego systemu ERP obejmującego całą grupę kapitałową, w której jest wiodącą firmą. Z tego względu, zdecydowano się na Comarch ERP Optima w wersji dla Podmiotów Powiązanych.
Celem była kompleksowa informatyzacja firmy i wsparcie wszystkich głównych procesów biznesowych. W efekcie uzyskano podniesienie efektywności zarządzania oraz optymalizację działań. Głównymi czynnikami, na które firma zwracała uwagę przy wyborze systemu to kompleksowość oferty oraz pełna zgodność z obowiązującymi przepisami prawa.

Równie ważnymi argumentami przemawiającymi za systemem Comarch ERP Optima były funkcjonalność, oraz możliwość dalszej rozbudowy systemu. Głównym wyzwaniem było wprowadzenie pełnej gospodarki magazynowej oraz wsparcie procesu produkcji.

Sytuacja biznesowa przed wprowadzeniem systemu:
▪ Ręczne naliczanie wypłat,
▪ Brak ewidencji pracowników,
▪ Brak systemu do prowadzenia gospodarki magazynowej,
▪ Brak wsparcia obszaru produkcyjnego
▪ Potrzeba dodatkowej informacji do HACCP

Przebieg wdrożenia i korzyści

Firma BOBO-JELLY wybrała oprogramowanie Comarch ERP Optima PP polskiego producenta systemów ERP. Chcąc uzyskać pełną zgodność z przepisami prawa i nie martwić się dużą dynamiką zmian (szczególnie w obszarze kadrowo-płacowym i finansowo-księgowym) postawiono na sprawdzone rozwiązania. Początek wdrożenia i start pracy w nowym roku obrachunkowym wiązał się z przebudową planu kont pod specyficzne wymagania firmy.

Korzyści jakie za sobą niesie wdrożenie oprogramowania to:
▪ ewidencja zdarzeń gospodarczych zgodnie z obowiązującymi przepisami,
▪ możliwość stosowania automatów księgowych usprawniających pracę,
▪ naliczanie wynagrodzeń wg. indywidualnych warunków pracy,
▪ zwiększenie bezpieczeństwa pracy, baz danych,
▪ możliwość pracy w wielu magazynach, wykorzystanie specjalnych atrybutów,
▪ wsparcie obszaru HACCP poprzez możliwość prowadzenia partii dostaw
▪ większa ergonomia, sprawne działanie,
▪ zmniejszenie ilości pomyłek oraz błędów.

Okiem Klienta

„Jesteśmy bardzo zadowoleni z podjętej decyzji o wdrożeniu systemu Comarch ERP Optima przez firmę Computer Center. Pozwoliło nam to rozpocząć pracę w nowym roku obrachunkowym w krótkim terminie od zamówienia systemu, w najgorętszym okresie zmian przepisów prawa. Nowy system daje nam lepszy komfort i ergonomię pracy.”

Łukasz Kowalski
Dyrektor Generalny

Wdrożone moduły Comarch ERP Optima PP
▪ Comarch ERP Optima Kasa/Bank
▪ Comarch ERP Optima Handel Plus
▪ Comarch ERP Optima Księga Handlowa Plus
▪ Comarch ERP Optima Płace i Kadry Plus
▪ Comarch ERP Optima Środki Trwałe
▪ Comarch ERP PPK